V sekciji Informatika v finančnih institucijah bodo predstavljeni prispevki, ki obravnavajo različne vidike informatike v institucijah, ki delujejo v panogi finančnih storitev. Panoga finančnih storitev zajema bančništvo, zavarovalništvo, upravljanje skladov (tako investicijskih kot pokojninskih) kot tudi druge finančne dejavnosti. Delovanje informatike je v teh institucijah v zadnjih letih postalo izrazito težavno, saj se povečujejo pritiski tako s strani strank, ki zahtevajo vedno nove, njim zelo prilagojene produkte in storitve, po drugi strani so s strani regulatorjev predpisane zelo visoke zahteve po varnosti, odpornosti na grožnje ter po podrobnem in zahtevnem poročanju o poslovanju, hkrati pa se povečuje konkurenca, ki sili v nenehno izboljševanje poslovnih procesov, ki so večinoma že visoko informatizirani. Dinamično okolje v katerem delujejo vse finančne institucije samo še pripomore k težavnosti upravljanja informatike. V sekciji bodo zato predstavljeni ti izzivi, kot tudi nekatere rešitve ter možne smernice za prihodnje ravnanje.
Posebna sekcija v DSI, ki bo organizirana letos drugič, je nastala kot ugotovitev, da so finančne institucije v svojem delovanju nadpovprečno informatizirana podjetja, ki brez ključne vloge informatike ne morejo poslovati niti rasti, in je glede na njihovo pomembnost v slovenskem gospodarstvu potrebno razumeti vse vidike informatike. Močan poudarek je na obvladovanju razvoja novih produktov in storitev, analizi in odpravljanju tveganj, avtomatizaciji poslovnih procesov kot tudi v močni regulativi, kar do neke mere loči izzive v informatiki v finančnih institucijah od upravljanja informatike v drugih podjetjih, oziroma so ti izzivi pri njih bolj izraženi. V sekciji se bo ukvarjalo z vsemi vidiki informatike v finančnih institucijah s poudarkom na načinih za uspešno upravljanje s procesi v finančnih institucijah, predvsem z vidika tveganj, učinkovitosti poslovanja in zadovoljstva strank, kar predstavlja enega ključnih fokusov informatike v teh institucijah. Predstavljeni bodo pristopi k (pre)oblikovanju poslovnih procesov, njihovi informatizaciji, merjenju učinkovitosti ter nadzoru, ki je z vidika regulatorjev in internega nadzora ena od najbolj kritičnih zahtev. Poleg tega se bomo s poudarkom na iskanju odgovorov na sledeča vprašanja:
Kako ob vseh zahtevah, ki zahtevajo zelo hitre odzive in prilagajanja, ohranjati visoko stopnjo informacijske razvitosti?
Katera so specifična področja v informatiki, ki so ključna za uspešnost finančnih institucij?
V čem se obstoječe rešitve razlikujejo od rešitev v drugih gospodarskih panogah?
Kakšen je prihodnji razvoj informatike v finančnih institucijah? Na katerih področjih informatike bo ta razvoj – ali bo to na operativnih/transakcijskih sistemih ali na sistemih za podporo odločanja ali na čem tretjem? Kakšna je prihodnost transakcijskih sistemov v finančnih institucijah?
Kakšna bo vloga informatikov – organizacijsko, kadrovski vidik?
Načini obvladovanja tveganj?
Kakšno je stanje med slovenskimi ponudniki informacijskih rešitev za panogo finančnih storitev?
Obravnava varnosti osebnih podatkov.
Kakšno je pravo razmerje med konzervativnostjo in uvajanju visokih, naprednih tehnologij?
Kateri so izziv, ki nas pričakujejo do leta 2012? Kateri še kasneje?
|